Komunikat prasowy

PrzyGotujmy Lepszy Świat

2022-07-14
PrzyGotujmy Lepszy Świat

Ponad 37 mln litrów wody i 303 tys. kg CO2 – tyle zaoszczędzili uczniowie z polskich szkół, przygotowując blisko 38 tys. roślinnych posiłków w ramach drugiej edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego PrzyGotujmy Lepszy Świat. Do udziału w kampanii, mającej na celu zmianę nawyków żywieniowych najmłodszego pokolenia, zarejestrowało się w ciągu dwóch lat ponad 1 700 szkół z całej Polski.

Mała wielka zmiana

PrzyGotujmy Lepszy Świat to inicjatywa skierowana do uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Dzięki programowi dzieci dowiedziały się, że to, co jedzą ma ogromny wpływ nie tylko na ich zdrowie, ale też na planetę, a mała zmiana na talerzu może stanowić znaczącą zmianę dla Ziemi.

Produkując mięso i nabiał ponosimy ogromne koszty środowiskowe. Do ich wytworzenia potrzebujemy znacznie większych ilości wody i powierzchni ziemi niż przy produkcji żywności roślinnej – mówi Joanna Lotkowska z  ProVeg Polska, organizacji zajmującej się budowaniem świadomości żywieniowej, która jest partnerem merytorycznym programu PrzyGotujmy Lepszy Świat – Wykorzystując do przyrządzania posiłków więcej produktów pochodzenia roślinnego, możemy mieć mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Każde tego typu działanie ma sens – pomaga przywrócić ziemi bioróżnorodność, ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, uratować tysiące gatunków roślin i zwierząt – dodaje.

Dowodem na to są liczby podsumowujące program edukacyjny PrzyGOTUJMY Lepszy Świat. W  dwóch edycjach uczestniczyło prawie 100 tys. uczniów. Mogli oni skorzystać z atrakcyjnych materiałów dydaktycznych i wziąć udział w interaktywnych lekcjach, których scenariusze opracowali eksperci do spraw żywienia i doświadczeni pedagodzy. Dzieci, poza wiedzą teoretyczną, zdobywały także umiejętności praktyczne, przygotowując posiłki oparte na składnikach roślinnych. Zamieniając 123 tys. tradycyjnych posiłków na dania roślinne, wyprodukowały o około 980 tys. mniej kg CO₂. To tyle ile wyemituje samochód okrążając Ziemię aż 3 razy! Zużyły też o około 120 mln mniej litrów wody, która starczy dla 100 osób na codzienny, 10-minutowy prysznic przez 44 lata!

Akcja – edukacja!

Trzy klasy ze szkół, które zdobyły największą liczbę punktów w programie, wygrały wyjazd do Spały na „Bardzo Zieloną Szkołę”, organizowaną przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”. Podczas wyjazdu uczniowie mieli okazję poznać i poćwiczyć kolejne proekologiczne i prozdrowotne zachowania, obcować z naturą w rezerwacie przyrody i poznać Zielony Kodeks Młodego Ekologa.

W ramach programu zostaną także zrealizowane szkolenia dla pracowników obsługujących szkolną stołówkę. W ich trakcie kucharze Knorr i Unilever Food Solutions, przygotują dania kuchni roślinnej, które można wprowadzić do szkolnego menu. W spotkaniach uczestniczyć będzie także dietetyczka z ProVeg Polska, która przedstawi gotowe rozwiązania dotyczące prawidłowego komponowania wartościowych i smacznych posiłków.

Partnerem Głównym kampanii jest Knorr – marka produktów żywnościowych obecna na polskim rynku od 1933 roku. Jej celem jest dostarczenie polskim konsumentom doskonale smakujących produktów, na bazie których można przyrządzić szybko i prosto smaczne potrawy. Produkty marki Knorr tworzy i doskonali sztab profesjonalnych kucharzy z całego świata, dla których gotowanie jest życiową pasją. Korzystają oni ze składników wysokiej jakości, o które Knorr dba od samego początku, z zachowaniem troski o środowisko. Wierzymy, że dzięki zrównoważonemu rolnictwu produkty Knorr smakują lepiej.

Partnerem merytorycznym akcji jest ProVeg – znana w Polsce i na świecie międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz budowania świadomości żywieniowej. Jej głównym celem jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak dietą możemy dbać o zdrowie, środowisko, dobrostan zwierząt i sprawiedliwość żywieniową.

Autorem konceptu, kreacji w mediach i organizatorem kampanii jest agencja Advalue Engaged, która w swojej codziennej pracy stawia na tworzenie rozwiązań marketingowych prowadzących do zrównoważonego rozwoju biznesu i społeczeństwa. Za działania PR odpowiada agencja Yellowcups.

Załączniki